Inovace v cílení, optimalizaci a měření mohou již dnes pomoci zvýšit výkon kampaní v reklamní síti. Do těchto oblastí významně investujeme. S potěšením představujeme několik nástrojů, které zlepšují měření grafických reklamních kampaní a zvyšují jejich transparentnost a hodnotu.
Inovace v cílení, optimalizaci a měření mohou již dnes pomoci zvýšit výkon kampaní v reklamní síti. Do těchto oblastí významně investujeme. S potěšením představujeme několik nástrojů, které zlepšují měření grafických reklamních kampaní a zvyšují jejich transparentnost a hodnotu.

Lepší měření

1. Relativní CTR: Chování uživatelů na webových stránkách se liší podle toho, o jaký typ stránek se jedná. Uživatelé například jinak vnímají reklamy na stránce s recenzí produktu než reklamy na blogu. Míra prokliků (CTR) ukazuje, jak často uživatelé na reklamy kliknou, ale nelze z ní poznat, jak si vaše reklamy stojí v porovnání s jinými reklamami na stejné stránce.
Relativní CTR ukazuje výkon reklam relativně vzhledem k dalším reklamám zobrazeným na stejném místě v reklamní síti, takže můžete lépe ovlivnit výkon svých kampaní v reklamní síti a porovnávat jejich výkon na různých stránkách v reklamní síti. Příklad: Pokud mají vaše grafické reklamy CTR 0,04 %, zatímco jiné reklamy na stejném místě v reklamní síti Google mají CTR 0,02 %, relativní CTR je (0,04)/(0,02) = 2x.

Následující snímek obrazovky ukazuje relativní CTR ve službě AdWords:

Proč záleží na relativní CTR?

Na první pohled se CTR 0,04 % může zdát nízká. S dvojnásobnou CTR, než jaké dosahují konkurenční reklamy, si ale vaše reklamy ve skutečnosti vedou z hlediska CTR lépe, než jiné reklamy na stejné stránce. To znamená, že vaše reklama dobře odpovídá stránkám, na kterých se zobrazuje, a že potenciální zákazníci na vaše sdělení reagují.

Pokud naopak zaznamenáte relativní CTR 0,5x, znamená to, že vaše reklamy dosahují pouze poloviny průměrné míry prokliků. Vaše reklamy tak pravděpodobně neoslovují uživatele, na které cílíte. Zvýšení výkonu proto můžete dosáhnout úpravou reklam.

Relativní CTR naleznete ve svém účtu AdWords na kartě Reklamní sestavy. V rozbalovací nabídce Sloupce vyberte položku Přizpůsobit sloupce. Poté vyberte sloupec Relativní CTR. Relativní CTR se zobrazí na úrovni kampaně nebo reklamní sestavy.

2. Podíl zobrazení (IS): V aukčním modelu soutěží několik inzerentů o stejnou reklamní plochu na webové stránce. Podíl zobrazení vyjadřuje procento počtu skutečných zobrazení vašich reklam v poměru k celkovému počtu možných zobrazení. Tento údaj pomáhá určit míru, v jaké je vaše inzerce v reklamní síti Google zastoupena. Jinými slovy, podíl zobrazení představuje váš online podíl hlasu.

Na základě údajů o podílu zobrazení (IS) můžete svůj podíl hlasu zvýšit úpravou rozpočtu nebo vylepšením hodnocení reklamy. Metrika Míra ztracených zobrazení (rozpočet) ukazuje, o kolik zobrazení jste přišli kvůli nízkému rozpočtu. Metrika Míra ztracených zobrazení (hodnocení) ukazuje počet zobrazení ztracených kvůli nízkému hodnocení reklamy.

Můžete například zjistit, že kvůli nízkému rozpočtu přicházíte o 25 % podílu zobrazení. Pokud chcete dosáhnout více zobrazení, je třeba zvýšit denní rozpočet kampaně. V jiném případě můžete ztrácet 35 % podílu zobrazení z důvodu nízkého hodnocení reklam. Řešením může být zvýšení nabídek nebo vylepšení reklam.

Vyšší transparentnost

Reklamy v reklamní síti Google se zobrazují na několika milionech stránek, a tak je obtížné sledovat, kde se zobrazují a kde ne. Nástroj pro diagnostiku reklam (CADT) ukazuje, proč se reklamy v reklamní síti nezobrazují. Můžete například zjistit, kdy se reklamní sestavy cílené na umístění nezobrazují, protože nevyhrály v aukci:

Můžete také sledovat, kdy a ve kterých umístěních jsou reklamy spuštěny:

Nástroj CADT uvolníme pro malé množství inzerentů v polovině června a do plného provozu jej nasadíme počátkem července.

Vyšší hodnota získaná za prostředky vynaložené na online grafické reklamy

Uživatelé reklamy často vidí až poté, co stránku posunou. Pokud uživatel stránku neposune dostatečně daleko, aby reklamu viděl, účinnost inzerce se snižuje a tato neprohlédnutá zobrazení zbytečně zvyšují náklady. Nedávno jsme spustili funkci nazvanou Filtr neprohlédnutých zobrazení. Tato funkce zajišťuje, aby inzerenti s cenovým modelem CPM neplatili za zobrazení, u kterých je nízká pravděpodobnost, že je uživatelé uvidí.

Uživatel například přejde na stránku majitele stránek, na které se reklama zobrazuje až pod okrajem:

Zobrazení bude účtováno pouze v případě, pokud lze podle našeho názoru předpokládat, že uživatel stránku posune a reklamu skutečně uvidí:


Tato funkce je aktivována automaticky a nemá žádné ovládací prvky ani nastavení.

Shrnutí

Všechny čtyři uvedené nástroje a funkce (relativní CTR, podíl zobrazení, nástroj pro diagnostiku reklam a filtr neprohlédnutých zobrazení) jsou k dispozici ve službě AdWords ve všech jazycích. Další informace naleznete v centru nápovědy.

Tým Inside AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

... a opět včetně České republiky!

Jak víte, Google Developer Day (GDD) je druhá největší vývojářská akce, kterou Google každoročně pořádá (vedle Google I/O, které je ale pouze v San Franciscu).
... a opět včetně České republiky!

Jak víte, Google Developer Day (GDD) je druhá největší vývojářská akce, kterou Google každoročně pořádá (vedle Google I/O, které je ale pouze v San Franciscu).

Už třikrát jsme GDD pořádali také v Praze: Česká republika byla vždy zdaleka nejmenším státem mezi giganty jako Japonsko nebo Německo, Brazílie nebo Rusko. Status "GDD-státu" jsme si vždy museli bránit, ale naštěstí bylo vždy možné poukázat na to, jak silná je v ČR vývojářská komunita, a jak často odtud vychází inovativní projekty.

Proto jsme moc rádi, že i tento rok navštíví GDD kolotoč i Českou republiku. Zde je kompletní itinerář:
  • 16. září: Sao Paulo, Brazílie
  • 19.-20. září: Buenos Aires, Argentina
  • 10. říjen: Moskva, Rusko
  • 18. říjen: Praha, Česká republika
  • 1. listopad: Tokio, Japonsko
  • 8. listopad: Sydney, Austrálie
  • 13. listopad: Tel-Aviv, Izrael
  • 19. listopad: Berlín, Německo
Google Developer Day je šance dozvědět se o vývojářských novinkách Googlu přímo od lidí, kteří na nich pracují. Jako v minulých letech, i tento rok budeme mít registrační proces, protože počet míst je omezen. Zůstaňte proto na příjmu: budeme vás průběžně informovat na tomto blogu a na twitteru @gddcz.

Oficiální hashtag GDD 2011 je #gdd11. Lokálně to bude opět #gddcz.


V březnu jsme uvedli tlačítko +1 ve výsledcích vyhledávání v angličtině na webu Google.com. Umožnili jsme příznivcům určitých webových stránek doporučit stránky přátelům a také jsme umožnili dalším uživatelům najít daný obsah přesně v okamžiku rozhodování. Dnes se tlačítko +1 začne zobrazovat ve výsledcích vyhledávání Google po celém světě. Začneme weby jako Google.co.uk, Google.de nebo Google.fr a v dalších týdnech budeme tlačítko +1 rozšiřovat na další vyhledávací weby.
V březnu jsme uvedli tlačítko +1 ve výsledcích vyhledávání v angličtině na webu Google.com. Umožnili jsme příznivcům určitých webových stránek doporučit stránky přátelům a také jsme umožnili dalším uživatelům najít daný obsah přesně v okamžiku rozhodování. Dnes se tlačítko +1 začne zobrazovat ve výsledcích vyhledávání Google po celém světě. Začneme weby jako Google.co.uk, Google.de nebo Google.fr a v dalších týdnech budeme tlačítko +1 rozšiřovat na další vyhledávací weby.



Tlačítka +1 však nejsou určena pouze pro výsledky vyhledávání. Tlačítko +1 můžete přidat i na svůj web. Uživatelé, kteří vaše stránky navštíví, je potom budou moci snadno doporučit.

Navázali jsme spolupráci s několika weby, na kterých tlačítka +1 uvidíte již v následujících dnech.


Tlačítka +1 můžete přidávat na své webové stránky v nástroji pro přidání tlačítka +1 v Centrále pro webmastery Google. Budete moci nakonfigurovat krátký fragment kódu a přidat jej na stránky na svém webu, na kterých se má tlačítko +1 zobrazovat.

Očekáváme, že díky personalizovaným poznámkám uživatelé lépe uvidí, kdy jsou reklamy a základní výsledky vyhledávání relevantní. Uživatelé tak mohou vaše stránky navštívit s větší pravděpodobností.

Kvůli zavedení tlačítka +1 nemusíte nijak upravovat svou reklamní strategii. Nemění se ani výpočet skóre kvality. Tlačítka +1 však budou faktorem při výpočtu hodnocení ve výsledcích vyhledávání.

Na tlačítka +1 se můžete dívat jako na vylepšení, díky kterému budou úspěšné kampaně ve vyhledávací síti ještě výkonnější- a nyní i celosvětově.

Další informace o tlačítku +1 a jeho vlivu na reklamy ve vyhledávání naleznete ve službě Google Ad Innovations.

Tým Inside AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Ať už je cílem vytváření povědomí či zvyšování prodeje, základní potřeba zůstává v marketingu stejná: zasáhnout uživatele, kteří budou pravděpodobně mít zájem o inzerované produkty či služby. Díky kontextovému cílení v Reklamní síti Google můžete najít uživatele přesně ve chvíli, kdy dávají najevo zájem tím, že si prohlížejí relevantní obsah. Co se však stane, když si někdo prohlíží stránku věnovanou fotoaparátům, ale pak přejde na zpravodajský portál nebo oblíbený blog? Pokud inzerujete fotoaparáty, tak byste přirozeně chtěli tomuto uživateli zobrazit reklamu, ale nemůžete, protože daný zpravodajský portál ani oblíbený blog s fotoaparáty vůbec nesouvisí.

Již téměř před dvěma roky jsme oznámili verzi beta funkce zájmových kategorií v Reklamní síti Google. Dostupnost funkce jsme pomalu rozšiřovali a dnes již mohou zájmové kategorie využívat všichni inzerenti AdWords.

Princip je následující: Náš systém zkoumá, které typy stránek uživatel navštěvuje. Zohledňuje, jak často a kdy naposledy uživatel dané stránky navštívil, a poté přiřadí prohlížeči uživatele relevantní zájmové kategorie. Pomocí těchto kategorií můžete zobrazovat reklamy uživatelům, kteří pravděpodobně budou mít o koupi vašeho produktu nebo služby zájem, a to nejen na kontextově relevantních stránkách, ale na všech typech stránek v Reklamní síti Google.

Inzerenti si mohou vybírat z více než 1000 zájmových kategorií od ekoturistiky po mobilní telefony. Věříme tedy, že si mezi nimi najdou tu, která vyhovuje jejich obchodní činnosti. Pokud navíc weby v Reklamní síti denně navštěvuje přes 500 milionů uživatelů se zájmem o tyto kategorie, nabízí se šance oslovit obrovský počet potenciálních zákazníků. Jako vždy se platí pouze za kliknutí nebo za zobrazení a ceny se stanovují v aukcích. Inzerenti, kteří se zúčastnili testování beta zájmových kategorií, úspěšně splnili celou řadu cílů – od inzerenta, který posílil povědomí o značce o 40 %, po prodejce obuvi, který dosáhl o 400 % více konverzí při nižších nákladech na inzerci u každého nákupu.
Zpřístupnili jsme zájmové kategorie více inzerentům a neustále se snažíme uživatelům poskytnout nejvyšší možnou úroveň kontroly a transparentnosti. Uživatelé mohou kdykoli zobrazovat a upravovat své zájmové kategorie, případně se ze zobrazování zájmově orientovaných reklam zcela odhlásit prostřednictvím Správce nastavení reklam. Reklamy také označujeme logem Reklamy Google, abychom uživatelům poskytli informace a možnosti volby ohledně zobrazovaných reklam. Věříme, že zájmové kategorie využijete k vylepšení svých inzertních kampaní. Domníváme se, že jde o účinný způsob, jak zasáhnout více zainteresovaných uživatelů, zvýšit povědomí o nabízených produktech a službách a v konečném důsledku zvýšit prodej. Další informace naleznete v Centru nápovědy.

Jon Krafcik, produktový manažer, Reklamní síť Google

Za překlad zodpovědný: Peter Zeman, Google AdWords

Nedávno jsme zpřístupnili všechna videa AdWords Online Univerzity na YouTube. Nyní se můžete podívat na videa o nových a jednoduchých způsobech, jak vylepšit své reklamy.

Výkon svých reklam můžete vylepšit např. důraznými výzvami k akci, jako je ‘Kupte nyní online’. Zde je jedno z našich oblíbených videí pro zlepšování výsledků AdWords:


A tady je pár dalších videí, které můžete shlédnout, abyste se dozvěděli více o AdWords:


Tým AdWords Online Univerzity

Změna pro ty z vás, kteří se chystáte v úterý na brněnské #gpivo: protože zájem skoro 2x překonal náš původní odhad ( vidím 97 přihlášených), museli jsme změnit lokál. Myslím ale, že je to rozhodně změna k lepšímu: sraz se odehraje v legendárním podniku Fléda ...
Změna pro ty z vás, kteří se chystáte v úterý na brněnské #gpivo: protože zájem skoro 2x překonal náš původní odhad (vidím 97 přihlášených), museli jsme změnit lokál. Myslím ale, že je to rozhodně změna k lepšímu: sraz se odehraje v legendárním podniku Fléda!

Co: #gpivo — neformální setkání u piva/vína/lima
Kdy: úterý 28. června 2011 od 7hod večer
Kde: Fléda, Štefánikova 24, Brno
Registrace (nepovinná): tady a/nebo na Srazy.info

Po příchodu si můžete vystřihnout jmenovku, nalepit si ji na triko, a dojít si ke mně pro welcome drink. Zbytek večera je na vás. :)



Tento článek je pokračováním seriálu věnovaného základům optimalizace účtu. V předchozím článku jsme zajistili, že účet má správnou strukturu a obsahuje účinné reklamy a seznam klíčových slov. V těchto článcích se budeme za
bývat dvěma základními nastaveními kampaně – cílením a rozpočty.

Při práci na optimalizaci a zvyšování účinnosti účtů některých inzerentů čelíme nejrůznějším problémům. Přestože mnohé jsou svou povahou individuální, při řešení většiny z nich lze uplatnit obecnější přístupy. V tomto článku se pokusíme stručně popsat, na které aspekty účtu se zaměřujeme na počátku optimalizace. Odborníkem na optimalizaci, pokud jde o základní nastavení svého účtu, se může stát každý inzerent. Kromě tohoto článku můžete navštívit online seminář o tom, jak založit úspěšný účet.

Struktura účtu

Kampaň č. 1, reklamní sestava č. 1. Tím často začíná i končí celá struktura účtu. Jenže správná struktura účtu je naprostým základem. Bez ní je jakákoli další optimalizace zbytečná. Dům také nepostavíte od střechy. Proto, než budeme pokračovat dále, ujistěte se, že:
  • Vaše reklamní kampaň je „oknem“ do vašeho webu a odráží typy produktů a služeb, které nabízíte.
  • Máte nastaveny globální parametry (cílení, rozpočet) na úrovni kampaně.
  • Založili jste samostatné reklamní sestavy zaměřené na jednotlivé produkty. Reklamní sestavy se stejným motivem nebo určené stejné skupině návštěvníků jsou seskupeny na úrovni kampaně. Nedělejte si starosti s velkým počtem reklamních sestav, neboť právě to bývá známkou účinného účtu.
Reklamy

Inzerenti se často ptají: „Podívejte se. Je to podle vás dobrá reklama?“ Na tuto otázku je obtížné nalézt objektivní odpověď. Psaní reklam je totiž tvůrčí proces. Zajímavost každé jednotlivé reklamy AdWords pro návštěvníky i inzerenty spočívá v její jedinečnosti. Současně je třeba zajistit,
  • že reklama bude jednoduchá, ale přesto profesionální. Srozumitelné sdělení bez gramatických chyb spolu s jedinečností zajistí, že vaše reklama bude pro návštěvníky zajímavá a přitažlivá.
  • V každé reklamní sestavě vytvořte dvě až tři reklamy a nechte je střídavě zobrazovat. Tak budete moci vyhodnotit účinnost každé reklamy.
  • Používejte poutavé výrazy jako „Doprava zdarma“, ale jen tehdy, je-li skutečně zdarma.
  • Pokud cílíte na Ruskou federaci, Ukrajinu a některé další země, můžete vytvářet reklamy přesahující standardní délku. Pro tento účel je nutné při tvorbě nové textové reklamy vybrat ve stávající reklamní sestavě odpovídající volbu. Nebojte se tuto příležitost zúročit!
  • Obecně platí, že reklamy fungují lépe, pokud adresa URL vstupní stránky vede přímo na inzerovaný produkt a nikoli na domovskou stránku webu. Hledá-li návštěvník například chladničku, patrně ho nebudou zajímat žehlicí prkna.
Klíčová slova

Klíčová slova jsou mostem, který spojuje návštěvníka s reklamou a webovými stránkami. Účinný seznam klíčových slov tedy zaručí, že se vaše reklama bude zobrazovat pouze návštěvníkům, které bude zajímat. Skóre kvality klíčových slov má také přímý dopad na cenu za proklik: čím vyšší je skóre kvality, tím nižší je cena za proklik. To platí bez výjimky. Při vytváření seznamu klíčových slov byste proto měli zohlednit následující doporučení:
  • Ve většině případů by reklamní sestava měla obsahovat nejvýše 10 až 20 klíčových slov. Bude-li seznam klíčových slov podstatně delší, znamená to, že reklamní sestava není vymezena dostatečně konkrétně. Takovou reklamní sestavu doporučujeme rozdělit na dvě či tři konkrétnější.
  • Zpočátku můžete čerpat návrhy klíčových slov z vlastního webu nebo dosavadních zkušeností. Zkuste se vcítit do návštěvníků webu a položit si otázku, která slova by při hledání vašeho produktu použili. Dojdou-li vám nápady, může vám pomoci Nástroj pro návrh klíčových slov (na kartě Vytváření přehledů a nástroje).
  • Naučte se používat vylučující klíčová slova. Pomohou vám odfiltrovat neužitečná vyhledávání a zabrání příliš vysoké útratě. Nerelevantní hledané výrazy lze zobrazit a přidat jako vylučující klíčová slova pomocí funkce Zobrazit vyhledávací dotazy... na kartě Klíčová slova. S touto funkcí můžete také objevit nové nápady na klíčová slova. Odfiltrování nevhodných hledaných výrazů je nejen jedním z pilířů každé snahy o optimalizaci, ale také rutinou, kterou je třeba čas od času zopakovat. Nelze se bez něj obejít.
Po provedení výše uvedených úkonů budeme mít k dispozici solidní základ: strukturovaný účet s účinnými reklamami a klíčovými slovy. V následujících článcích se dočtete o geografickém cílení, nabídkách a rozpočtech, umístěních reklam a postupech pro sledování výkonu kampaní.


Aleksei Petrov, tým Google AdWords

Za překlad zodpovědný: Peter Zeman, Google AdWords

: #gpivo se odehraje v klubu Fléda!

Po veleúspěšném setkání v Praze ( pozvánka, klábosení) jsme se rozhodli uspořádat další #gpivo — tentokrát v Brně.

O čem takové #gpivo je?
UPDATE: #gpivo se odehraje v klubu Fléda!

Po veleúspěšném setkání v Praze (pozvánka, klábosení) jsme se rozhodli uspořádat další #gpivo — tentokrát v Brně.

O čem takové #gpivo je? Hlavně o setkávání se zajímavými lidmi. ... Počkat, vlastně jenom o setkávání se zajímavými lidmi. Žádný program, oficiální uvítání, pauvrpojnty, panelovky, nic. Dostanete welcome drink a zbytek večera je na vás.

Účast již přislíbili namátkou @jakubcizek, @eliskah, @chlebovo nebo @ondrejvalka, které možná znáte z internetů.

Akce se odehraje v úterý 28. června od 7h večer v kavárně Falk klubu Fléda (web, mapa).

Prosím zapište se do tohoto otevřeného dokumentu, pokud plánujete přijít. Kdyby zájem přerostl očekávání, zkusíme vymyslet ještě nějaké jiné místo.

Těším se na vás!


Následující článek napsali Lukáš Hudeček a Petr Ocásek. Oba se podíleli na organizaci IPO48 v Praze a nyní mj. vedou unikátní projekt GoToMarket Academy. (Z přiloženého videa je myslím pěkně vidět, že jsme se na #gpivu dobře bavili. Možná až moc dobře.) — Filip Hráček
Následující článek napsali Lukáš Hudeček a Petr Ocásek. Oba se podíleli na organizaci IPO48 v Praze a nyní mj. vedou unikátní projekt GoToMarket Academy. (Z přiloženého videa je myslím pěkně vidět, že jsme se na #gpivu dobře bavili. Možná až moc dobře.) — Filip Hráček



Na #gpivo jsme poskytli pro Google blog interview se 3 startupy, které se účastnily IPO48 v únoru 2011. Za Google se ptala Hana Maršálková a Filip Hráček, za organizátora IPO48 a GTM Academy, Lukáš Hudeček a za teamy se dostavili Radek Domín (RallyAnalytics), Dan Hejl (TopMonks) a Michal Juhás (BookFan).

TopMonks - http://www.topmonks.com/
Zprostředkovatelská platforma pro zadavatele projektů a pracovní sílu (freelancers).

RallyAnalytics - http://www.rallyanalytics.com
Profesionální analytické nástroje pro mezinárodní komunitu jezdců hobby rallye.

BookFan - http://www.BookFan.cz
Sociální síť pro fanoušky knih a internetové knihkupectví. Založ si knihovnu, spoj se s přáteli a začni objevovat BookFan, online komunitu lidí, která fandí knihám.

Video interview


Interview bylo natočeno 19. 4., pár dnů po druhé GTM Academy, která v sobotu 11. 6. po čtvrt roce skončila. Od té doby se nejen tyto, ale i další projekty v programu GTM Academy posunuly výrazně kupředu - směrem k úspěšnému startupu.

Jen pro zajímavost shrnujeme, jak si uvedené 3 startupy vedou k dnešnímu dni.

Výherce IPO48 - RallyAnalytics, je dle naší metriky nejdál (90 %). Produkt mají připravený, komunikuji se zákazníky (dostávají feedback) a účastní se akcí. V sobotu 25. 6. na GTMA Demo Day vystoupí z beta programu a spustí ostrý prodej, který prověří, zda pro jejich produkt skutečně existují zákazníci.

Projekt TopMonks čeká ještě dlouhá cesta. Produkt nasazují jako součást jejich vlastního pracovního workflow ve firmě JetMinds. Na poslední session jsme je vyhnali do ulic sbírat feedback od potenciálních zákazníků a profesionálů. Pokud je jejich projekt pro vás jen trochu zajímavý, kontaktujte Jiřího Fabiána nebo Dana Hejla a řekněte jim, co si o jejich službě myslíte.

S projektem BookFan přišel team Michala Juháse na IPO48 jako s rozpracovanou aplikací a malou základnou uživatelů. Během několika měsíců zažili doslova raketový start. Získali investici, získali ocenění Potenciál roku na soutěži Nápad roku 2011 a uživatelská základna se rozrostla o stovky procent.

Pokud vás zajímá, jak si vedly a kam se dostaly ostatní teamy z GTM Academy a IPO48, zveme vás ke sledování live streamu z Demo Day, který proběhne 25. června z prostoru HUB Praha. Jste-li blogger, novinář, investor nebo jen hodně velký nadšenec a chcete být na Demo Day osobně, napište nám.

Druhá GoToMarket Academy bude otevřena po dalším, startupy nabitém víkendu, jako bylo IPO48 v únoru, takže vytáhněte nápady z šuplíku, sežeňte parťáky a začněte pilovat pitche.

Pro zájemce plánujeme otevřít workshopy na elevator pitch a přípravu business modelu jako součást předregistrací na startup víkend. Chceme mít co největší počet úspěšných startupistů a zároveň zatraktivnit akci pro veřejnost.

Jestli se ptáte, co se se startupy z GTM Academy bude dít dál, připravujeme pro ně, ale i pro všechny další zájemce řešení v podobě tech-akcelerátoru, který již brzy představíme.

Pokud vás aktivity GTM Academy zajímají, sledujte twitter @gtmacademy a web gtmacademy.com.

Doporučujeme také sledovat naše osobní twitter profily, kde se o startup aktivitách dozvíte ještě více.


Lukáš Hudeček, @lukashudecek
Petr Ocásek, @oci

Jednou z hlavních výhod online inzerce je možnost cílit kampaně na konkrétní oblasti jako např. města, regiony nebo země. Pokud chce například půjčovna automobilů oslovit uživatele, kteří hledají pronájem automobilů v Hradci Králové, zacílí svou kampaň na Hradec Králové a v reklamě může uvést speciální slevy vztahující se na tuto konkrétní oblast.
Jednou z hlavních výhod online inzerce je možnost cílit kampaně na konkrétní oblasti jako např. města, regiony nebo země. Pokud chce například půjčovna automobilů oslovit uživatele, kteří hledají pronájem automobilů v Hradci Králové, zacílí svou kampaň na Hradec Králové a v reklamě může uvést speciální slevy vztahující se na tuto konkrétní oblast.

V únoru jsme spustili cílení na města v 17 dalších zemích a snažíme se dosáhnout toho, aby geografické cílení bylo ještě přesnější, flexibilnější a snadněji použitelné. V souvislosti s plánovanými budoucími vylepšeními provádíme několik změn v možnostech geografického cílení služby AdWords. Tyto změny se začnou objevovat po 8. červenci 2011 a budou zahrnovat následující:

Změny aktuálně dostupných oblastí: Vzhledem k reálným geografickým změnám a vzhledem k tomu, že byly některé geografické cíle duplicitní nebo se překrývaly, jsme v určitých zemích (např. v Japonsku, Dánsku, Španělsku nebo Nizozemsku) některé dostupné geografické cíle odstranili. V roce 2010 bylo například ve Finsku zrušeno šest provincií a na tyto provincie již nelze cílit. Nadále lze ale cílit na města ve Finsku. Až budou změny provedeny, nebudete moci přidávat oblasti, které jsou uvedeny zde, do nových kampaní. Pokud na kterékoli z těchto oblastí nyní cílíte v některé ze svých kampaní, měli byste tyto kampaně převést na doporučené cílové oblasti uvedené v seznamu. Pokud tak neučiníte, převedeme je automaticky. Seznam si pročtěte pečlivě, protože některé změny mohou mít za následek přechod na větší oblast.

Ukončení možnosti vlastních území (cílení pomocí mnohoúhelníku): Již nebudete moci ve službě AdWords používat cílení pomocí mnohoúhelníku. Stávající cíle budete moci ve svých stávajících kampaních i nadále zobrazit nebo smazat a my s nimi budeme pracovat až do konce roku 2011. Poté budou všechna cílení pomocí mnohoúhelníku zahrnutá v kampaních AdWords převedena na dostupné oblasti, například na blízká města, nebo na body na mapě s okruhem. Doporučujeme vám nahradit cílení pomocí mnohoúhelníku těmito alternativními způsoby, jinak tuto změnu provedeme na konci roku 2011 automaticky.

Odstranění funkce Zobrazení adresy v reklamě: V některých zemích je v současnosti možné zobrazovat společně s reklamou adresu. To lze provést zaškrtnutím možnosti „Umožnit zobrazení adresy v mých reklamách“ v kampaních cílených na oblast kolem určitého bodu na mapě. Tato možnost již nebude k dispozici. Budete-li však chtít zobrazit adresu nebo telefonní číslo firmy, můžete ve službě AdWords použít rozšíření o lokalitu.

Používáte-li tyto funkce s rozhraním AdWords API, podívejte se na další informace na blogu AdWords API.

Změny vstoupí v platnost 8. července 2011. Doporučujeme vám neprodleně upravit nastavení geografického cílení ve vašich kampaních a využít dostupné alternativy.

Alexander Guibelalde, Product Marketing Manager

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Od uvedení odkazů na podstránky na trh v roce 2009 jsme se zaměřovali na rozšiřování tohoto formátu, aby jej bylo možné zobrazit u většího počtu dotazů a ve více zařízeních ...
Od uvedení odkazů na podstránky na trh v roce 2009 jsme se zaměřovali na rozšiřování tohoto formátu, aby jej bylo možné zobrazit u většího počtu dotazů a ve více zařízeních. Odkazy na podstránky jsme také vylepšili o inteligentní zobrazování, aby se nejvýkonnější odkazy na podstránky automaticky zobrazovaly častěji. Nyní vám představujeme novou funkci odkazů na podstránky- vložené odkazy na podstránky. Tato funkce dále usnadňuje integraci cílených odkazů do reklam.

Díky vloženému formátu odkazů na podstránky nejsou k textové reklamě připojeny žádné další řádky. Namísto toho bude text v reklamě, který přesně odpovídá jednomu nebo více odkazům na podstránky v kampani, automaticky propojen s cílovou adresou URL daného odkazu na podstránky. Vložené odkazy na podstránky umožňují potenciálním zákazníkům, aby si vybrali část reklamy, která nejvíce souvisí s jejich aktuálními potřebami, a navštívili nejrelevantnější stránku k danému tématu.

Pokud například prodáváte potřeby pro domácnost, tak v reklamě můžete zmínit, že nabízíte spotřebiče, nábytek a příbory. Pokud jste pro slova „spotřebiče“, „nábytek“ a „příbory“ nastavili samostatné odkazy na podstránky, tato slova se v textu reklamy zobrazí jako hypertextové odkazy. Potenciální zákazníky pak přesměrují na stránku týkající se konkrétní části reklamy, která přitáhla jejich pozornost. Domníváme se, že tyto přesné cílové adresy URL mohou zvýšit počet uživatelů, kteří na reklamu kliknou, a mohou jim usnadnit vyhledání požadovaného obsahu, jakmile přejdou na vaše stránky.

Chcete-li zobrazovat reklamy s vloženými odkazy na podstránky, musí být v kampani odkazy na podstránky aktivovány. Reklama se také musí zobrazit nad výsledky vyhledávání a část textu reklamy musí přesně odpovídat jednomu nebo více odkazům na podstránky. Vložené odkazy na podstránky se navíc zobrazí pouze u reklam, které nesplňují jeden nebo více požadavků na jednořádkové či dvouřádkové odkazy na podstránky.

Vložené odkazy na podstránky jsou nyní k dispozici uživatelům služby AdWords na celém světě (s výjimkou Číny, Japonska a Koreje). Další informace o odkazech na podstránky a nové funkci vložených odkazů na podstránky naleznete v centru nápovědy služby AdWords.

Dan Friedman, Product Marketing Manager

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords


Ve čtvrtek 2. 6. 2011 se v hotelu Park Inn uskutečnil Google Search & Display Summit zaměřený na konkrétní postupy z oblasti tvorby, optimalizace a vyhodnocování online kampaní. Konference byla určena pro specialisty, kteří pravidelně pracují s Google Adwords.
V úvodu představila program konference Ivana Giardi, po níž následoval Jiří Lenk s přednáškou o trendech na Internetu. Poté se již účastníci rozdělili do jednotlivých workshopů dle jejich zájmu. Na výběr měli témata "To nejlepší z vyhledávání", "Display a video - branding a výkon" a "Vyhodnocování a zvyšování efektivity kampaní".



V odpolední části Jiří Lenk provedl specialisty možnostmi inzerce na mobilních telefonech. Účastníky zaujala především sekce zaměřená na platformu AdMob. V posledním bloku "Co trápí specialisty" jsme se věnovali otázkám od účastníků.

Prezentace z akce si můžete stáhnout na následujících odkazech:

Fotografie z akce najdete v Picasa albu.

Díky za aktivní zapojení všem účastníkům a těšíme se příště nashledanou.

Jan Zdarsa, Account Strategist

Poznámka: Tento příspěvek obsahoval několik nepřesností, které jsme již opravili.

Dne 8. června na našich webech na 24 hodin aktivujeme protokol IPv6. Akce se zúčastní i další významné webové firmy, například Yahoo! nebo Facebook.
Poznámka: Tento příspěvek obsahoval několik nepřesností, které jsme již opravili.

Dne 8. června na našich webech na 24 hodin aktivujeme protokol IPv6. Akce se zúčastní i další významné webové firmy, například Yahoo! nebo Facebook. Neočekáváme žádný významný dopad na uživatele AdWords, AdSense a DoubleClick nebo na jejich kampaně. Google podporuje IPv6, protože tento projekt je klíčový pro budoucnost internetu. Internet se již do stávajícího omezeného adresového prostoru nevejde a IPv6 představuje nejlepší řešení.

Dobrou zprávou je, že většina uživatelů internetu nemusí v rámci příprav na Světový den IPv6 nic zvláštního provádět. Naše současná měření ukazují, že na naprostou většinu uživatelů (99,95 %) nebude mít akce žádný dopad. V některých vzácných případech nicméně uživatelé mohou mít problém s připojením k internetu, často z důvodu nesprávné konfigurace nebo funkce domácích síťových zařízení.

Chcete zkontrolovat, zda je vaše připojení připraveno na systém IPv6?
Navštivte náš zkušební web. Ověříte si kompatibilitu se systémem IPv6 a získáte tipy pro řešení případných problémů.

Další informace o IPv6 najdete na této adrese a o Světovém dnu IPv6 zde.

Lisa Shieh, Product Marketing Manager

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Jestli chcete znát odpověď na tyto a další otázky, pak neváhejte a začtěte se do vizuálně atraktivní knížky s kouzelnými ilustracemi německého webového grafika a ilustrátora Christopha Niemanna 20 věcí, které byste měli vědět o prohlížečích a webu ...
Jak vlastně funguje internet? Co je to AJAX? K čemu jsou soubory cookie? Jaké výhody nabízí cloud computing? A hlavně: jak surfovat na internetu efektivně a bezpečně?

Jestli chcete znát odpověď na tyto a další otázky, pak neváhejte a začtěte se do vizuálně atraktivní knížky s kouzelnými ilustracemi německého webového grafika a ilustrátora Christopha Niemanna 20 věcí, které byste měli vědět o prohlížečích a webu (anglicky 20 things I learned about the browsers and the web), kterou jsme pro vás přeložili také do češtiny (a dostupná je rovněž v dalších 15 jazycích). Je to poučné, zábavné a umělecky i technologicky velmi vydařené dílko - dali jsme si záležet na tom, abyste mohli v této online knížce snadno listovat, vytisknout ji, jednoduše v ní hledat, založit si, kde jste skončili se čtením, a sdílet ji přes Google Buzz, Facebook nebo Twitter se svými přáteli. V kapitole Óda na prohlížeče jsme si dokonce i trochu zabásnili....

K dispozici je rovněž zdrojový kód této knihy a ti z vás, kteří byste si chtěli vytvořit svou vlastní webovou knížku, jej naleznete zde.

Kniha je vytvořena v jazyce HTML5, a tak si ji nejlépe užijete v prohlížeči Chrome nebo jiném moderním prohlížeči.

Příjemnou zábavu!

Jana Vořechovská
Language Specialist, Dublin

Následující článek napsal Michal Šrajer ze společnosti Inmite, organizátor Android DevCampu. — Filip Hráček

Stopadesat nadšenců se zeleným robotkem v kapse, kteří místo opalování u vody stráví slunečný sobotní den v zatemněné přednáškové místnosti, aby nabrali nové znalosti a dovednosti a mohli tak ještě vylepšit své mobilní aplikace? Ano, přesně tak vypadala minulá sobota, kdy se v Praze odehrála první česká konference pro Android vývojáře - Android Devcamp.
Následující článek napsal Michal Šrajer ze společnosti Inmite, organizátor Android DevCampu. — Filip Hráček

Stopadesat nadšenců se zeleným robotkem v kapse, kteří místo opalování u vody stráví slunečný sobotní den v zatemněné přednáškové místnosti, aby nabrali nové znalosti a dovednosti a mohli tak ještě vylepšit své mobilní aplikace? Ano, přesně tak vypadala minulá sobota, kdy se v Praze odehrála první česká konference pro Android vývojáře - Android Devcamp.

Nápad na akci se rodil už dlouhou dobu, ale až konference Google Developer Day 2010 byla tím pravým impulsem k odstartování organizace. Na GDD 2010 byl totiž o Android přednášky i výstavu Android telefonů veliký zájem a při diskuzích s účastníky bylo víc než jasné, že mnoho z nich akci specializovanou na Android vývojáře velmi ocení.

V Inmite vyvíjíme Android aplikace už od samotného začátku a jsme moc rádi za každou možnost předat své zkušnosti dále, konference byla navíc vynikající příležitost jak se poznat s mnoha dalšími vyvojáři stejně nadšenými pro zeleného robotka. Do organizace se s námi pustil známý český blogger a také organizátor mnoha geekovských akcí - Martin Hassman.

Pro hlavní sadu přednášek jsme pozvali přední české a slovenské developery - Pavel Petřek z Inmite popovídal o zkušenostech z profesionálního vývoje Android aplikací nabraných během tří let aktivního vývoje, Tomáš Zvěřina se spolu s posluchači ponořil do temných koutů některých neznámých Android APIs a během dopoledního bloku ještě Martin Hejna ukázal jak vypadá vývoj v Android NDK. Před obědem krátce vystoupili také kolegové ze společnosti Vodafone (hlavního partnera konference) a představili svou velkou soutěž pro české vývojáře.

Po obědě pak následovaly ještě přednášky o Airu Juraje Michálka a zřejmě nejočekávanější talk dne, ve kterém Martin Adámek povídal o monetizaci Android aplikací (Martin je jednim z nejpovolanějších k tomuto tématu, jeho aplikaci APNdroid si stáhlo celosvětově už více než milion uživatelů). Aby byl obsah celodenní konference co nejzajímavější, rozhodli jsme se krom klasických přednášek do odpolední části programu zařadit také dva speciální bloky:

Prvním z nich byly “Lightening talks”, během kterých 6 různých speakerů předneslo 6 různých desetiminutových přednášek, slyšeli jsme tak v rychlém sledu o automatizaci Android buildů, Qt frameworku, vývoji vlastního activity chooseru, psaní location based services, frameworku ObjectForms i základech návrhu Android GUI.

Druhým speciálním blokem byla “App Contest” - soutěž o nejlepší Android aplikaci. Už před konferencí měli vývojář možnost přihlásit svou aplikaci do soutěže. Během akce pak 7 tvůrců dostalo možnost svou aplikaci prezentovat ostatním vývojářům v publiku a krom představení svého díla ukázali vždy i něco zajímavého ze své vývojářské kuchyně. Publikum pak jako úplně nejlepší vybralo aplikaci Settle Up autora Davida Vávry, který byl společností Samsung odměněn Android tabletem.

Ale nejen přednášky byly na konferenci tím zajímavým - kamarádi z portálu SvetAndroida.cz připravili doprovodný program - podařilo se jim pro akci získat například Androidem ovládanou “quadrocopter” AR.Drone (oficiálně ještě Android nepodporuje, ale při troše snažení je možno ovladače rozběhat :) i několik zajímavých Android zařízení (včetně nových žhavých tabletů od Samsungu).

A jak to všechno dopadlo? V plném sále se sešlo přes 150 vývojářů hladových po nových informacích, o přestávkách se rozvinulo mnoho zajímavých diskuzí a komunita česko-slovenských Android vývojařů se tak výborně stmelila. Celá akce sklidila velmi pozitivní ohlasy, které nás už teď přesvědčili, že budeme rozhodně uvažovat o pořádání dalšího ročníku.


Viditelná adresa URL se v reklamě AdWords sice zobrazuje na posledním místě, ale rozhodně není nejméně důležitá. Právě naopak, viditelná adresa URL může být pro uživatele velice důležitým faktorem při rozhodování, zda na vaši reklamu kliknou.
Viditelná adresa URL se v reklamě AdWords sice zobrazuje na posledním místě, ale rozhodně není nejméně důležitá. Právě naopak, viditelná adresa URL může být pro uživatele velice důležitým faktorem při rozhodování, zda na vaši reklamu kliknou.

U vybraných reklam v horní části stránky na Googlu proto nyní budeme automaticky zobrazovat doménu viditelné adresy URL přímo v nadpisu. Vaše značka tak bude mít v reklamě výraznější pozici a v nadpisu bude stále dostatek místa pro další text. Potenciální zákazníci budou zase moci snáze zjistit, na které webové stránky po kliknutí na reklamu přejdou.

Dříve
Nyní
Při zobrazení v nadpisu bude viditelná adresa URL oddělená od vlastního textu svislou čarou a bude obsahovat pouze doménu (bez předpony „www.“ a bez podadresářů). Pod popisným řádkem reklamy se bude viditelná adresa URL zobrazovat stejně jako doposud. Pokud v nadpisu svou doménu již máte, pak ji samozřejmě duplicitně zobrazovat nebudeme. Doména viditelné adresy URL se kromě toho může zobrazit i vedle popisného řádku, který se zobrazí v nadpisu. Podmínkou je, že celková délka nadpisu nepřesáhne 68 znaků.

Tato změna platí celosvětově a je dostupná ve všech jazycích a zemích. Další informace naleznete v centru nápovědy.

Lisa Shieh, tým blogu Inside AdWords

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Řada inzerentů se na nás obrátila s tím, že by rádi vyzkoušeli experimenty s kampaněmi AdWords (ACE), ale nevědí zcela přesně, co by vlastně měli testovat. Trápí-li vás stejné otázky, můžete využít některé z pětice ukázkových videí, která jsme právě vytvořili a která vás provedou několika příklady možných experimentů.
Řada inzerentů se na nás obrátila s tím, že by rádi vyzkoušeli experimenty s kampaněmi AdWords (ACE), ale nevědí zcela přesně, co by vlastně měli testovat. Trápí-li vás stejné otázky, můžete využít některé z pětice ukázkových videí, která jsme právě vytvořili a která vás provedou několika příklady možných experimentů.

Naše nová videa vás naučí rozdělit experiment na kontrolní a experimentální část a spustit tyto čtyři typy experimentů:

typy shody klíčových slov, tj. jak přidání klíčového slova modifikátoru volné shody ovlivní můj účet?
nabídky, tj. co se stane, když své nabídky zvýším o 10 %?
reklamy, tj. jak jiný text reklamy a jiná viditelná adresa URL ovlivní výkon?
reklamní sestavy, tj. je pro mě vhodnější struktura reklamních sestav s širším nebo užším okruhem témat?

Doufáme, že vám tato videa poskytnou potřebnou inspiraci ke spouštění experimentů v ACE. Chcete-li si nyní připomenout, jak nastavit první experiment, podívejte se na tuto stránku.

Alexandra Kenin, Product Marketing Manager

Za překlad zodpovědná: Linda Šedivá, Google AdWords

Pro všechny současné i budoucí majitele Android zařízení (s verzí 1.6 a vyšší), pro všechny motoristy i pro pěší máme skvělou zprávu. Ode dneška můžete díky svému chytrému telefonu jezdit podle online GPS Navigace Google. Určitě oceníte možnost hlasového navádění (Android verze 2.0+), a další vychytávky, jako jsou satelitní podklady, nebo reálné Street View fotografie ulic. S Navigací Google vám také odpadá starost o dokupování softwarových záplat, díky online přístupu je totiž vždy aktuální.

Představte si, že vůbec poprvé jedete po pražské magistrále a máte uhýbat do centra. Absolutně netušíte, která odbočka to je a kdy se máte zařadit do správného pruhu. Navigace se ale dostatečně daleko od dané křižovatky automaticky přepne do režimu Street View a vy uvidíte na mobilním telefonu to, co vidíte přes čelní sklo. Potom už je snadné správně odbočit a obejde se to i bez zbytečných zmatků při přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého.

Ale co když při navigovaní ztratíte internetové připojení? Pokud jste svou trasu zadali před ztrátou spojení a navigace již probíhá, potom vás navigace vždy dovede k vašemu cíli.

Více informací o navigaci najdete na google.cz/mobile/navigation.

Přejeme vám šťastnou cestu, ať už vyrážíte kamkoliv!


Martina Ondrušová
Google ČR